Rythia Rollespilsforenings forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

hvad skal vi lege?

5 deltagere

Go down

hvad skal vi lege? Empty hvad skal vi lege?

Indlæg af kia hussmann Man Feb 04, 2008 3:43 am

hep hey Very Happy jeg bliver super glad, hvis I vil svare mig på følgende...

er der nogen der spiller skjalde til helmscenarierne?

er der nogen racer eller proffesioner der er i undertal?

hvor meget kamp er der? kan det lade sig gøre at gå ubevæbnet?

Jeg kiggede efter Guder af en art, men jeg kommer ikke længere end til at det vist er aserne, jeg kan ikke finde en beskrivelse, så jeg går ud fra at alle aserne er medregnet...er det bare mig der er blind?

/kia
kia hussmann
kia hussmann

Antal indlæg : 20
Age : 43
Location : Toftlund
Registration date : 27/01/08

Tilbage til toppen Go down

hvad skal vi lege? Empty Sv: hvad skal vi lege?

Indlæg af frederik.aa.h Man Feb 04, 2008 9:56 am

Hejhej.

1. Så vidt jeg ved er der ikke ret mange skjalde(eller er der overhovedet nogen).

2. Der er ikke så forfærdeligt mange (hvad er det nu det hedder?)magiker/bryggere, der kan ritualer og såen.
(tror jeg da nok. - Jeg var ikke med i januar.)

3. Jeg tror ikke du er blind. Jeg kan i hvert fald ikke heller ikke finde mere om guderne.

Lidt hjælp fra mig. Lyt til et godt råd: Vær altid bevæbnet med et eller andet. (allermindst en kniv/daggert)
Jeg nåede at blive slået ihjel ca. 10 gange i løbet af et senarie. (håber det er blevet bedre via den ny aldersgrænse.) scratch
frederik.aa.h
frederik.aa.h

Antal indlæg : 14
Age : 29
Location : På en gård uden for Lindknud.
Registration date : 18/11/07

Tilbage til toppen Go down

hvad skal vi lege? Empty Sv: hvad skal vi lege?

Indlæg af Mark Ravn Man Feb 04, 2008 1:01 pm

Ja, den religiøse side af spillet er asetroen, på godt og ondt.

Vi befinder os i en grænseverden mellem Midgård (jorden) og (Udgård). Helm, med Rystad som hovedstad, er en fristad for de eventyrlystne, eller de som bare vil leve i fred - derfor de mange forskellig racer. Afstanden fra Asgård er grunden til, at der ikke kommer Aser i Helm.

Dværgene er i undertal, og ligeledes er de ikke-kamp orienterede professioner. En skjald vil helt sikker blive populær.

Vi håber at vores nye aldersgrænse og dertil indrettede workshops vil øge spilstandarten så man kan mærke at man er i en anden verden.

Man kan i teorien godt gå ubevæbnet, men i så fald bør man have evner der gør en forsvarsdygtig - med fristaden kommer også fribytterne, og de som ikke kender forskel på "dit og mit."

Noget der vil blive præsenteret til marts er en meget mere uddybende baggrundshistorie for riget - vi er blevet gjort opmærksom på at manglen på baggrund har gjort karakteropbygning og -detaljering besværlig.

Flere spørgsmål? Very Happy
Mark Ravn
Mark Ravn
Admin

Antal indlæg : 38
Age : 34
Location : Askov
Registration date : 10/09/07

Tilbage til toppen Go down

hvad skal vi lege? Empty Sv: hvad skal vi lege?

Indlæg af kia hussmann Man Feb 04, 2008 2:54 pm

haps! den er solgt. hæh jeg forsøger mig som skjald. Razz

det lyder da dejligt med lidt mere baggrund for rystad.... jeg troede egentlig settingen var midt i midgård, og undrede mig over de mange jætter- men det er jo så forståeligt...

øh bare sådan rent teoretisk, vil et mennesker og jætte(kvinder) kunne få børn sammen, inden menneskene dødr i kamp og odin får hentet de bedste hjem til einherjerne i valhal?

hvad med den anden vej rundt? kan hanjætter få afkom med menneskekvinder ?

hvad med div. alfer og de andre racer ? er det det ikke et halv-dværg-trold frit område ?

/kia
kia hussmann
kia hussmann

Antal indlæg : 20
Age : 43
Location : Toftlund
Registration date : 27/01/08

Tilbage til toppen Go down

hvad skal vi lege? Empty Sv: hvad skal vi lege?

Indlæg af Jørgen Hausted Man Feb 04, 2008 4:12 pm

Med min tidl. karakter Leif, rendte jeg rundt i godt et år, uden rigtig at bruge våben. Noget af tiden havde jeg en daggert med mig, og det var det. Så det kan nemt lade sig gøre.

Skjalde ville være godt. Jeg har selv gøglet, og erfaret at det er en god idé at være let til bens, hvis man er af den mere nærgående og irriterende slags Razz

Jørgen Hausted

Antal indlæg : 17
Age : 35
Registration date : 25/01/08

Tilbage til toppen Go down

hvad skal vi lege? Empty Sv: hvad skal vi lege?

Indlæg af Stine Lund Ons Feb 06, 2008 10:42 am

Ragna er helt klart skjald! hehe Smile. (Hun prøver da xD)

Min religion ligger til Loke og de andre mere onde jætte folk ^^

Stine Lund

Antal indlæg : 39
Age : 35
Location : Rødding eller Kolding.
Registration date : 22/09/07

Tilbage til toppen Go down

hvad skal vi lege? Empty Sv: hvad skal vi lege?

Indlæg af kia hussmann Tors Feb 07, 2008 1:14 pm

Så, nu kom der noget mere at spørge om....

1) hvorfor er der ikke et en tråd om religion?

2) hvis den gamle verden er gået under(ifg. lysalfekompendiet) betyder det så at ragnarok, vølven spåede har fundet sted ?

http://www.geocities.com/mytologi2000/ragnarok.html

for så tror jeg der mangler et par stykker af hovedpersonerne nu.....Rolling Eyes

er det en paralelverden, eller har jeg misforstået verdens undergang ?



Jeg kunne godt tænke mig et par ord om racerne indbyrdes forhold til hinanden, på det generelle plan....kan det lade sig gøre?

/kia
kia hussmann
kia hussmann

Antal indlæg : 20
Age : 43
Location : Toftlund
Registration date : 27/01/08

Tilbage til toppen Go down

hvad skal vi lege? Empty Sv: hvad skal vi lege?

Indlæg af Jørgen Hausted Tors Feb 07, 2008 4:16 pm

kia hussmann skrev:Så, nu kom der noget mere at spørge om....
...

2) hvis den gamle verden er gået under(ifg. lysalfekompendiet) betyder det så at ragnarok, vølven spåede har fundet sted ?

...

/kia

Du siger faktisk nået der. Men vi kan da altid tro på Tors sønner, Balder og de få andre Razz

Der er bare et problem. Før den verden med Odin, Tor og de andre Guder blev skabt, var der kun Ginnungagab, altså ingen ting. Heller ikke noget Ask Yggdrasil, hvor de gamle lysalfer kunne gemme sig. Under Ragnarok blev ask Yggdrasil revet op med rode, så de kunne heller ikke gemme sig der. Så "historisk" set, så er der faktisk en fejl der.

Det ville faktisk ikke gøre noget, med lidt mere religion. Menneske kunne jo holde blòt til Frej, for at få en bedre høst. Eller et vintersolhversblòt ville da heller ikke skade. Det er godt nok lidt sent til marts, men så er der forårsjævn døgn, som ifølge wikipedia )staten bruger det som en godkendt kilde til AT, så må jeg også Razz ) til aften scenariet i juni, ville det da være passende med sommersolhverv.

Nu hvor helm er i et grænseland, så kunne der da også komme nogle kristne (dumdristige) munke, som vil prøve at frelse alle disse fortabte hedninge. Det kunne der hel sikkert komme meget godt og sjovt spil ud af Smile

Der er jo uendelige muligheder for spil med religion, ud over, at ofre en tilfældig fange til guderne. Det er prøvet, lad os prøve noget nyt Smile

Jørgen Hausted

Antal indlæg : 17
Age : 35
Registration date : 25/01/08

Tilbage til toppen Go down

hvad skal vi lege? Empty Sv: hvad skal vi lege?

Indlæg af kia hussmann Fre Feb 08, 2008 12:07 am

muligvis skal lysalferne have deres historie redigeret...

de kan jo fx. have været behjælpelige med at skabe tingene i verden, og stadig have noget magi i sig....eller måske være opstået som et "overskudsprudukt" fra samme lejlighed....? det er bare den lange søvn efter verdens undergang der skal fjernes....deres magiske evner kan være skabe-energi som ikke bliver brugt....og hvis de selv var med til at skabe ting og sager, er det vel ikke så sært de kan spore magien i det begefter ?

svartelveren der fik børn med hel kan stadig være bortvist af lyselverne, og så kan historien køre videre derfra.....

/kia
kia hussmann
kia hussmann

Antal indlæg : 20
Age : 43
Location : Toftlund
Registration date : 27/01/08

Tilbage til toppen Go down

hvad skal vi lege? Empty Sv: hvad skal vi lege?

Indlæg af Mark Ravn Fre Feb 08, 2008 5:30 am

Hvad der egentlig skete mellem den gamle verden og den nye vides ikke af nogen ud over Svartalfernes stamfader, Drannor, som har eksisteret siden rigets unge dage.

Rent off-game betyder det at jeg, som spillede Drannor, var den der vidste noget om hvordan riget blev skabt og hang sammen, da vi i starten manglede en ingame måde at formidle denne viden. Drannor er i kontakt med Hel (det er med hende han har grundlagt svartalferacen) og kendt for at kunne komme tilbage i ny og næ hvis verden savner ham.

Enhver omtale af en anden verden før undergangen hentyder til vores tidligere kampagne, som vi havde før vi fik vikingetid på programmet. Det er ikke i overensstemmelse med skabelsesberetningen og skal derfor som princip ikke benyttes.
Mark Ravn
Mark Ravn
Admin

Antal indlæg : 38
Age : 34
Location : Askov
Registration date : 10/09/07

Tilbage til toppen Go down

hvad skal vi lege? Empty Sv: hvad skal vi lege?

Indlæg af kia hussmann Fre Feb 08, 2008 12:43 pm

Question det virker noget mystisk for mig.

Hvad der eventuelt har været før den verden vi skal spille i til scenariet er forhåbentlig underordnet for de fleste af karaktererne.

Men hvilken verden er karaktererne i nu?

så vidt jeg kan forstå, en fantasi-vikingetid med den kendte nordiske mytologi, incl. kommende ragnarok og samtlige guder ?

den gamle vikingfri-scenarieverden er gået under... men lysalferne er alligevel kommet med til den nye vikingverden, sovende under verdenstræets rødder...

skidt med om det lige kan være yggdrasil lysalferne gemte sig i mellem de to verdener...men har lysalferne levet i den vikingfri verden også ?

/kia
kia hussmann
kia hussmann

Antal indlæg : 20
Age : 43
Location : Toftlund
Registration date : 27/01/08

Tilbage til toppen Go down

hvad skal vi lege? Empty Sv: hvad skal vi lege?

Indlæg af Mark Ravn Lør Feb 09, 2008 3:30 am

kia hussmann skrev:...men har lysalferne levet i den vikingfri verden også ?

/kia

Nej Smile

I takt med at vi får en mere detaljeret verden a spille i, bliver alle referencer til den gamle verden slettet - de gør efterhånden mere skade end gavn...
Mark Ravn
Mark Ravn
Admin

Antal indlæg : 38
Age : 34
Location : Askov
Registration date : 10/09/07

Tilbage til toppen Go down

hvad skal vi lege? Empty Sv: hvad skal vi lege?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum