Rythia Rollespilsforenings forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

tigger i rythia

4 deltagere

Go down

tigger i rythia Empty tigger i rythia

Indlæg af mads skov Lør Mar 01, 2008 5:18 am

hejsa, jeg vil til og starte i jeres forening igen efter en pause. jeg har bare haft lidt svært ved at vælge en rolle. jeg har altid spillet en lidt krigerrisk fætter, og har før været høvdingen baltaza gråskæg. men nu har jeg altså besluttet mig for at prøve noget helt andet nemlig tigger!!

men har lige et par spørgsmål inden jeg går amok med kostumet.
jeg har valgt at spille viking. men hvilken sti skal jeg vælge?? har ikke lyst til at spille bonde, og jeg ved ikke om jeg skal vælge krigs stien, sys ik rigtig jeg kan få det til og passe.

og så igen jeg er 18 og en smule genert, syndes i så det er dumt og spille tigger, da en tigger jo tit er meget nærgående??

og hvad med våben? hvad har en tigger på sig?

håber i kan svare på mine spørgsmål og ikke syndes de er alt for latterlige ^^

mvh mads ( den store Baltaza Gråskæg )

mads skov

Antal indlæg : 3
Age : 34
Registration date : 01/03/08

Tilbage til toppen Go down

tigger i rythia Empty Sv: tigger i rythia

Indlæg af Thomas Pedersen Lør Mar 01, 2008 6:26 am

En tigger bærer ingen våben (de har ikke råd, men ellers en lille kniv)

Er ked af at sige det, men en bonde er den mest sandsynlige tigger.

Syns godt du kan prøve en tigger, da det måske kan hjælpe med dit genertheds-problem Smile

Thomas Pedersen

Antal indlæg : 49
Age : 35
Location : Whereever I might be that day
Registration date : 18/01/08

http://www.adien.dk

Tilbage til toppen Go down

tigger i rythia Empty Sv: tigger i rythia

Indlæg af mads skov Lør Mar 01, 2008 8:00 am

okay jamen tak for svaret =).

jeg kom til at tænke på, hvordan ser det egentligt ud med hensyn til krig og sådan, er der meget kamp eller er det lidt dæmpet? og hvordan mellem vikingerne og jætterne kan de enes?

og er der en høvding hos vikingerne?

mads skov

Antal indlæg : 3
Age : 34
Registration date : 01/03/08

Tilbage til toppen Go down

tigger i rythia Empty Sv: tigger i rythia

Indlæg af Thomas Pedersen Lør Mar 01, 2008 9:43 am

op og ned Razz

jeg synes ikke der er uhyggeligt meget kamp

Thomas Pedersen

Antal indlæg : 49
Age : 35
Location : Whereever I might be that day
Registration date : 18/01/08

http://www.adien.dk

Tilbage til toppen Go down

tigger i rythia Empty Sv: tigger i rythia

Indlæg af mads skov Lør Mar 01, 2008 12:37 pm

oki. du ved ikke om vikingerne har en leder eller noget lign? Laughing

mads skov

Antal indlæg : 3
Age : 34
Registration date : 01/03/08

Tilbage til toppen Go down

tigger i rythia Empty Sv: tigger i rythia

Indlæg af Jørgen Hausted Lør Mar 01, 2008 6:54 pm

Jeg ville nu også mene at man kunne bruge en stav, men det skal ikke være en tilsnittet kamp stav, nærmere en rimeligt lige kæp som man har fundet et skoven.

Jeg ved heller ikke lige hvordan leder situationen er hos vikingerne lige nu. Men efter at Leif døde, så har det været meget løst og man har kunne skaffe sig posten uden de helt store problemer i løbet af et enkelt scenarie.

Men hvis du vælger at gå efter leder rollen, så behøver det ikke være den krigeriske type. Leif brugte stortset ikke våben, men havde de rigtige kontakter, til at have magt.

Jørgen Hausted

Antal indlæg : 17
Age : 35
Registration date : 25/01/08

Tilbage til toppen Go down

tigger i rythia Empty Sv: tigger i rythia

Indlæg af kia hussmann Tirs Mar 04, 2008 3:56 pm

hep hey!

Jeg synes en stav er et rigtig godt valg til rollen som tigger, hvis man meget gerne vil have et våben. Helst en der bare ligner en kæp, gerne med noget pjalt eller lidt skindlaser på ? måske noget der kan henlede tanken til noget overtro, evt. sejd???

Hvorfor ikke prøve bonde-grenen? En bonde er meget sårbar økonomisk, og kan dårligt forsørge sig selv uden jord....og jord eller afgrøder kan man hurtigt miste....så må man sælge sin arbejdskraft... jeg mener ikke der er trælle i helmsettingen...men det var der i vikingetiden...og trældom eller ej, som fri bryde på dårlig jord, eller tyende på en større gård, har man nok levet ganske kummerligt, så er du bonde med ond lykke, er din historie meget troværdig.

Meeeen....det kan jo også tænkes rollen var en krigsræd kriger, eller en kedelig kvarksalver, der som bonden heller ikke havde den store succes i livet, så er der aligevel berettiget grund til at tigge....- chancen for småjobs og div. forbindelser er måske større med en af de to andre grene end med bondegrenens mulige evner, de fleste er jo noget "jordbundne", i forhold til hvor let der er at pakkke mange af de andre evner ned og bruge dem andre steder end "derhjemme".

/kia
kia hussmann
kia hussmann

Antal indlæg : 20
Age : 43
Location : Toftlund
Registration date : 27/01/08

Tilbage til toppen Go down

tigger i rythia Empty Sv: tigger i rythia

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum